Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra



Jag är fortfarande sjuk. Inte dundersjuk, men tillräckligt för att stanna hemma under iskunskapsdagen. Tro mig, det är inte ofta jag är glad över att vara sjuk, men idag är jag det.
Iskunskapen äger rum ute i Hellasgården och innefattar i princip allt jag hatar av hela mitt hjärta. Is, snöslask, offentliga toaletter, "varma ytterkläder", kalla vindar, sockor i skorna och tunga ryggsäckar samt en bussresa hem med 29 precis lika gnälliga femtonåringar. 
Då stannar jag hellre hemma med smutsigt hår och pyjamasen som jag bott i sen i förrgår. Tar varje chans jag får att vara sunkig.

Men det visar sig att det inte är så himla mysigt att vara sjuk då jag blir utsatt för en vild konspiration. Alla tekniska maskiner får utan förvarning kollektiv damp. Så här sitter jag med mitt vitamin c-vatten och lyssnar på Vaggvisa för flyktbenägna. Fin låt.

Ikväll duschar jag av mig sjukan och imorgon går jag till skolan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0