Varje dag är ett stort kalas...

SAKER JAG STÖR MIG PÅ I NULÄGET



- Folk, av någon anledning oftast konservativa äldre män och fotbollsfruar, som pratar om "feminister" som en slags särart. Förslag har röstats bort av "feminister", "feminister" har satt stopp för det och det, "feministerna" vill ha det så och så. 
Eh, okej. Så här är det. "Feminism" är jävligt brett. Alla har sin egen tolkning av den, precis som i vilken politisk inriktning som helst. Att tala om "feministerna" som en slags militant grupp, en form av störig blobb som lägger sig ivägen för samhället, är dumt och framförallt väldigt obildat. Slå upp det i en ordbok, begreppet betyder helt enkelt att någon kämpar för att kvinnor ska jämställas med män. Den som inte kan signa på det är ju dum i huvudet, och det är ett yttrande som jag inte tänker dra tillbaka.
De flesta svenskar är alltså i grund och botten mer eller mindre feminister (om än inte aktiva eller villiga att kalla sig det), därför bör vi inte omnämnas som om vi vore en liten mystisk sekt för det är vi inte, det finns livmodersfeminism, konstruvistisk feminism, black feminism, liberalfeminism, Gudrun Schyman-feminism, radikalfeminism... även marxisistfeminism och ekologisk feminism om jag inte minns fel.



-  Blottare. What's wrong with you people? Exakt hur tror ni att ni fick rätten att vifta omkring med den i allmänhetens ansikte? Blev det inte lite knasigt nu?



- Melissa Horn. Jag vet inte varför faktiskt, hon har verkligen inte gjort mig någonting men hennes musik är ju tråkig så att man bara vill ramla av stolen och peta upp oliver i näsan för att ha något bättre för sig. Texterna är jättevackra men det känns lite som om det är en enda lång låt. Kanske kommer jag ändra mig om ett tag men just nu har jag allvarliga problem med den tjejen, av fåniga principskäl. Håhåjaja. Har ni tips på bra låtar, länka gärna. Det är kanske mest konceptet aukustisk/svåra texter + en stor andel estetfjortisfans som jag stör mig på.



- Ant Smasher. Ett spel som min rara syster laddade ner till min mobil. Vet ni hur obehagligt det är? Man ska mosa myror med fingrarna och jag har inga problem med insekter men när en JÄTTEMYRA i storleken av ett VILLAOMRÅDE plötsligt kom INKLAMPANDE på skärmen var det vara tack hej fuck dig jag har fått nog. Jag slängde mobilen på sängen och skrek som en unge. Usch, känner mig så harig.



- No flow. Kan eventuellt vara det jobbigaste som finns när man egentligen har ett behov av att skriva som kan jämföras med det av att sova, men det liksom aldrig kommer. Har typ fem word-dokument med inledningar på sketadåliga dikter. Typ såhär blir det:

Jag klippte en kort frisyr
För att bli någon ny
Nu ska jag låta den växa ut
Bli någon ny

För guds skull
Ta bort håret från avloppstrumman!
Vill bli ny men aldrig någon annan




Imorgon listar jag underbara saker men nu är det mitt i natten och jag är på gnällhumör. Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Anna

Om det är till någon tröst så reagerade jag på precis samma sätt när jag spelade ant smasher. Den där myran är brutal.

2012-01-10 @ 08:40:57
Postat av: Jill

liberalfeminister <3

ÄNTLIGEN någon annan än bara jag som inte gillar Melissa Horns musik!

2012-01-10 @ 19:40:58
URL: http://jillberger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0