Tralala

SAKER JAG ÄR GLAD OCH TACKSAM ÖVER I NULÄGET



- Vinterapelsiner. Så jävla gött att jag bara vill gräva ner mig själv.



- Eldsjälar. Läste precis i DN om hemlösa EU-migranter; arbetskraftsinvandrare som kommer hit men inte hittar vita jobb och därför blir hänvisade till gatan, ofta med bara en liten packning och utan några som helst svenskakunskaper. St Clara kyrka agerar härbärge och hyser 17 hemlösa per natt, samtidigt som de försöker hjälpa arbetarna att hitta jobb. Kanske inte fungerar så bra långsiktigt, men det är ändå ett gott föredöme. Kyrkorna står väl ändå tomma om nätterna, så varför inte?  



- Gymnasieinformationen. Mässor, broschyrer, brev, affischer och öppet hus. Jag gissar på att informationen om gymnasier inte var lika bra typ när våra (nu pratar vi nittitalister här) föräldrar skulle söka (fast då blev man i och för sig placerad på närmsta skola), det är hur skönt som helst att bara få veta saker helt enkelt. Man ska ändå tillbringa två till fyra där. 



- Halsdukar eftersom det tydligen bestämde för att snöa. Efter jul och nyår. När vi äntligen började trivas med barmark.
Okej, jag är värsta tönten när det gäller ytterplagg. Ni vet när folk säger "huvudet är som en skorsten, all värme sipprar ut, blah blah". Sån är jag. Teorin lyder så att bara jag håller hals, huvud, handleder och fötter varma så kan jag ha ganska tunna jackor och slippa fladdra omkring som en knubbig elefant i Stockholms innerstad. Det funkar, tro mig eller ej. Halsduk är förövrigt så jävla mysigt för man kan liksom gå i ide i den om det behövs. Typ när man snackar med någon skittråkig och så bara sjunker man ner där som i ett litet bo och försätter sig i dvala. Lovar att ingen kommer märka det eftersom mössa och halsduk i princip går ihop över ansiktet.



- Bra krönikörer. Kan lätt göra min dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0