Två minuters mer ljus



solen går ner vid tre
jag går ner till psykiatrikern
SMHI: imorrn
två minuters mer ljus

de våta kläderna som jag
lägger in i tvättmaskinen
är så kalla att den spända huden
på mina blå händer
fryser till blankis

slickade en gång på en grön lyktstolpe
den smakade frystorkat järn
så varför fick dom för sig
att världen är underbar nu då?
karantän eller bårhus?

elementet är tyst
en fristående liten hund med termostat
jag önskar att tillvaron vore
åtminstone en smula speciell
obehaglig eller LSD
bara inte sömnig

sover man så vaknar man
blommar man så vissnar man
gråter man så skrattar man väl sedan
men ingen kan lova något som är permanent

ack SMHI
ja imorrn har jag vunnit
två minuters mer ljus
är bara lite längre dagar
för mig




Ester 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0