när morgonen röntgar natten syns knappt ens skelettet: vita fiskben kvarlämnade i sanden



Jag läser just nu ett samlingsverk som heter Trettiotvå poeter 2011. Eller, jag har skummat igenom, har inte tagit mig tid att verkligen sätta mig ned med den än.
Boken är en julklapp från mormor. Den är bra, nästan ingen jag känner till men å andra sidan så känner jag av svenska poeter till 1) Viktor Rydberg och 2) Daniel Boyacioglu. Anna Hallberg är med i boken och så även Joar Tiberg, båda dessa gästade vår skola när vi hade poesi-workshops inför Poetry Slam förra vårterminen. Joar gillade min dikt om skor, något jag sedan dess varit närmast perverst stolt över.
 
I alla fall tycker jag skitbra om boken och jag ska lusläsa den från pärm till pärm nästa gång jag är i "poetry mood". Plus att det är ascreddigt att bära runt på en knallgul bok med modhääärn poäziii i sin lilla tygkasse. Och min kasse är obehagligt lätt, den behöver... tyngd. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0