Fjärilar om natten



Djup bild tillhörande sången.


Wazzup dawgz?

I vanlig ordning sitter jag här en kväll i sällskap med en apelsin och en tjocktröja, myser över natten och dör inombords inför morgondagen. Torsdagen har spenderats i den hudfärgade byggnad som är min skola på alla hopplösa vis du kan komma på. Jag vill verkligen inte gå i högstadiet längre, jag är så förbannat trött på det hela att ni anar inte. Ibland kan det kännas som att man bara vill ställa sig upp på bordet och joddla under tvåtimmarspasset i franska enbart för variationens skull, för att det ska hända NÅGOT, vad som helst egentligen.  

Emellertid blev det bättre desto mörkare himlen blev (okej sista gnället om skolan för det här inlägget - alla som tycker att inlåsning de tre ljusa timmarna per dag under vinterhalvåret är en skitbra idé räcker upp en hand), till att börja med fick vi reda på att vi ska dansa bollywooddans på gympan. Klassen blev så entusiastisk att det inte skulle förvåna mig en millisekund om samtliga är på plats prick i tid iförda knallrosa saris dagen för workshopen. 

På väg hem från den trökiga dagen lallade en viss Timbuktu förbi oss med en vacker pälsmössa på huvudet och jag och Martina blev som förväntat passivt/flippat starstruck level 10. Men han pratade i telefon, tyvärr, så jag drog med mig bruschan hem och vi skrev en jättefin låt. Petas eventuellt upp på Youtube later on.


Nu ska jag kolla på Vänner och tänka på livet och kärleken. Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0