Låt mig vara ifred!



Ska försöka formulera det här rätt nu. Det är svårt.


Jag har alltid varit en en pinne, en planka eller ett spinko - vad du än vill kalla det.
Det här är inget som förföljt eller traumatiserat mig särskilt mycket, men det är heller inget som helt lämnar mig.
Folk tror att eftersom jag är smal är det okej att slänga ur sig lite vad som helst. Att jag är benig, oproportionerlig, har små bröst. Tack, jag vet. Att jag är "mager" och borde "äta lite mer".
 
Visst avundas jag tjejer med riktiga kurvor så att jag kan dö, men om nu mina gener ville att jag skulle se ut som en älg på styltor så är det väl bara att acceptera. Det är så här jag ser ut och jag skulle aldrig vilja ändra på det, för då skulle det inte vara jag längre.

Jag blir därför så jävla ledsen när jag ser kampanjerna på Facebook. En vacker kurvig tjej bredvid en smalare kvinna (ur en väldigt osmickrande vinkel, bör sägas). "How can this be hotter than this?" Hundratals kommentarer om hur vacker den första kvinnan är och hur motbjudande den andra är. 
Svinbra, vänd på idealen, I approve! Modeller idag är inte särskilt varierade i storlek, om vi säger så. Men tänk förfan på att det faktiskt finns folk som är pinniga av helt naturliga skäl. Säger vi att alla är vackra, då ska alla få den jävla chansen! Rund, smal eller mittemellan - bara man mår som man ska.
 
Jag är nämligen varken anorektisk eller äcklig. Det både syns och märks på folk som har riktiga problem. Jag är en helt vanlig tjej, men det vill inte folk se för de har förutfattade meningar om mig för att jag är "för smal". Om jag hade varit ordentligt överviktig hade det ju inte snackats så himla mycket. Låt mig vara ifred, låt mig vara nöjd med hur jag ser ut.


Kommentarer
Postat av: Anna

Mannen hurru! Såhär liggere till:

Om man är kurvig vill man vara smal och man är smal vill man vara kurvig. Jag vet inte riktigt vem som bestämde detta men jag gissar på att personen i fråga kallas patriarkatet och borde skjutas med pil och båge. För det gör ont. Lika ont som att 24/7 gå runt och hata sin kroppshydda.

Och jag blir ledsen med när jag ser sådana bilder. Delst för att det typ är på ljug, jag köper inte det där alltså... För jag tycker ju tvärt om! Men också för att VAD I HELVETE HAR PERSONEN I FRÅGA ATT KOMMA OCH HÄVDA SIG KRING VÅR PERSONLIGA MATERIA?!?!??!?!(och så vidare utropsfrågetecken) It makes no sense. Det är ju precis samma sak som att bah "Det är fult att vara rödhårig och fint att vara brunhårig", då hade ju typ mänskligheten gått under av uppröran.

Det jag brukar tänka är att folk jag tycker om för det första inte bryr sig om hur jag ser ut och för det andra tycker om mig för den jag är. För mitt utseende och ditt utseende. Och jag tycker om dig precis som du är. "Asså Ester är så smal att jag inte tycker om henne" känner jag är ett ickehållbart argument (och sedan om det skulle vara så att vi båda är missnöjda med våra kroppar om sisådär 40 år och tekniken har gått framåt så är jag öppen för byte)

2012-04-04 @ 00:28:23
URL: http://motherfuckingsuperlativt.blogg.se/
Postat av: Anna

...och självklart kontrar jag detta med att äta pulver. Mina trovärdighet är den bästa trovärdigheten. typ.

2012-04-04 @ 00:38:47
Postat av: Martina

Nej jag orkar inte skriva ett mastodontinlägg om det här, men I know dat feel. Quite mucho.

2012-04-04 @ 10:54:16
Postat av: Kikki

dom som gör såna bilder kan gå och ta sig med en stång inlindad i tagtråd täckt med frätande syra. cause thse people are disgusting and u r hottiehot.

2012-04-04 @ 15:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0