Schampo och fikon



Jag har just ätit kaktusfrukt for the very first time in my life och jag tycker inte att du borde följa mitt exempel. Det är helt enkelt inte värt det. 

Kaktusfikon ser ut som en korsning mellan tomat, sharonfrukt och normalfuntade vanliga tråkiga fikon. Rätt mysigt egentligen.
Men alltså smaken är... märklig.
Ni vet schampoo? Okej, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni vet schampoo. I alla fall, tänk er att man står i duschen, löddrar som fan och får lite i munnen. Det smakar alltså apa (inte för att jag smakat apa men det torde smaka ungefär så) och är beskt. Men lukten sitter liksom kvar i gommen trots att man desperat hoppar ut ur duschen, sköljer passionerat och torkar tungan på handduken som en dåre. <-- Om det bara är jag som gör det blir det lite jobbig stämning men det får vi ta sen. Jag kan försvara mig med att det är rena handdukar, såna man har till håret.

Tänk er nu att schampoo faktiskt skulle smaka typ som det luktar. Gott liksom, lite mjääääk och sött. Så smakar denna obskyra lilla frukt. Helt okej alltså.

Men. Skenet kan bedra. De ser snälla och lena ut men efter ett tag börjar det sticka i fingrarna. Dessa jävla fikon har alltså manipulerat en fatalt och man har nu händerna fulla av mikroskopiska taggar som för sitt liv inte vill låta sig pillas ut. I-landståget kommer visslande med brak och dunder. Det är synd om mig igen.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0