Hjärtat har Aspbergers syndrom



vad är det för fel
vad är det för fel
vad är det för fel på mej?

det är inget fel på nåt
invärtes/utvärtes
allt är bra:
tandköttet blöder inte när jag
rör vid det

inte hjärtat heller för
hjärtat gör ingenting
hjärtat har nämligen
Aspbergers syndrom

vi har slaktat
de sista chanserna
på nåt konstigt vis
nu hänger de med gåshud i taket
medan aktivisterna tjuter
och slänger varmt blod på alla fönster

tänk om allt blod var varmt
!!!
som i en dröm
man behövde inte pumpa ådrorna
blå och till bristningsgränsen
med andras nattliv för att få ro

jag har alla tänder kvar
snart kommer visdoms också
i hörnen på munnen
vad mer behöver man veta
om det ändå inte spelar roll?

hel och ren i en lägenhet med
pelare och brunt parkettgolv
jag har börjat HATA alla jag älskar
och mitt hjärta har en diagnos
jag gör som förr i tiden:
spärrar in dåren

vad är det för fel
vad är det för fel
vad är det för fel på mej?

när jag vaknar upptäcker jag att
jag har sjungit med i min favoritsång
utan att riktigt inse det




är det så här/det känns att va lycklig?/det är inga problem




Ester 2011


Kommentarer
Postat av: Edith

Åh så fin! ♥

2011-11-09 @ 21:27:42
URL: http://blackmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0