Säg inte till mig att allt har ett slut

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"tacka då nöjd de vänliga, små tingen." Karin Boye finns i diktsamlingen Kärlek och uppror - 210 dikter för unga människor.
 



2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Mitt täcke.


3. Vad var det senaste du såg på tv?
Reprisen av förra avsnittet av Idol. Vafan åkte Linni ut för?



4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Tjugo och tjugo. (21:25)



5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Fotsteg öfwer parketten och marsfwinens ädla oink.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Lyssnade på musik och försökte undvika att titta en konstig gubbe i ögonen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Förmodligen min mobils repiga display.

8. Vad har du på dig?


Blå stretchig t-shirt, unisexbyxor från Weekday (med konstiga plötsligt uppkomna veck kring skrevet?) och svart skärp.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Att jag fick ett skitlångt brev från Oskar.



10. När skrattade du senast?
Så ofta det går, men sist jag skrattade riktigt jävla mycket var för några dagar sedan då jag och Nelly hyrde Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst-inspelning från Cirkus. Alla som läser det här: se den! Fyfaaaan vad roligt det var. Jag låg i soffan och pep och Nelly hade svårt att över huvud taget ställa sig upp.

 


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Sju affischer med idoler, anslagstavla, Daniels brev, en jättefin teckning som Vera ritat, ett citat av Andy Warhol, Veronicas autograf, en stor orange krok, en korktavla av Iris, en rosa sjöstjärna och två skolfoton.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Det är väl förfan bara att ställa sig framför spegeln och göra miner.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Bra som substitut för typ allt annat.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Big Fish. Bra film, se den!



15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En studio åt mig själv, konsertbiljetter av alla de slag, en shitload med märkeskläder och så vidare.  

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Eh... jag är ganska bra på att prata om mig själv i ärlighetens namn. Jo, jag älskar att klä ut mig, haha. Jag har alltid gjort det och antagligen är det för att jag är världens största attentionwhore.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag säger som Nelly, vissa VIPiga själar skulle få magiska krafter.

18. Tycker du om att dansa?
Jadå.



19. George Bush?
Ska han också lägga sig i det här?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Ojoj, det var svårt. Gurli, Mette, Raymond och Ilse är fina namn på flickor. Om det var en kille skulle han heta Ismael. Eller nåt.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Nein. Kanske i England något år, sen räcker det. Jag hör hemma här.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Åhåhå, VIP!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0