Fröken Black



Åh, jag blir så himla trött på människor. Missförstå mig inte, jag är alltid trött på människor - inklusive mig själv - det är något kroniskt misstänker jag. Men idag är det lite extra.
Jag snubblar in på en nyupptäckt videokanal, en kille som heter Kinglsey och har pälsmössa och använder ordet fuck böjt vågrätt och lodrätt i alla meningar.
Han är helt underbar.
Bland alla videos hittade jag en som han antagligen gjort för något halvår sedan, den handlar om Rebecca Black.  
Alla kommer väl ihåg Rebecca Black, ungen med den nasala autotunade rösten och den genomvärdelösa låten "Friday"? Om du inte gör det, välkommen ut i ljuset. Var det varmt under stenen?
Allteftersom Kinglsey maler på börjar jag hungra efter lite mer kunskap gällande fenomenet miss Black. Följdaktligen ragear jag in på Wikipedia, något jag alltid gör när jag behöver lite mer faktakunskap. 

Rebecca Black var en helt vanlig tjej, en 97:a från Anaheim Hills i California. Vi får anta att hon är en smula bortskämd, en pappabetalarunge; jag har hört sägas att hennes föräldrar betalade en rätt saftig summa till företaget som proddade videon. 
Hon blev i princip känd över en natt, då en komiker fick upp ögonen för videon till "Friday" och sa att det var den sämsta han sett. Snabbt blev videon den mest ogillade på Youtube, den gick om Justin Biebers "Baby".

Rebecca är fjorton år gammal, men hon kan inte gå i skolan längre. Hon har nämligen blivit mordhotad flera gånger och måste ha säkerhetsvakter med sig vart hon än går.  
VAD I HELA SKITEN ÄR DET HÄR? Hallå, det är musik! Musik är ju medicin, inte mordvapen. Musik ska vara, om än inte bra, en frizon. Där ska du vara skyddad. Särskilt om du är en surprisekänd ung flicka som förmodligen inte ens har särskilt mycket koll på musik utan gjorde det hela som en kul grej.
Hur kan hon ha blivit mordhotad för en sådan sak? Fattar ni hur sjukt det är?

Det går inte längre att kommentera på Rebecca Black. Maskinens antikungenvideo blev bannad från Youtube efter att hovet sett den. Man kan inte lägga upp någonting, för det GÅR inte att undvika hatkommentarer om att man är ful, äcklig, slampig, fet eller värdelös.
Samtidigt tillåts en jävla massa avskum att i fälten under svenska nationalsången skriva grovt rasistiska åsikter. Videos med hyllningar till nazismen petas upp ständigt och pedofiler kan uttrycka sina vidriga begär hur tryggt som helst bakom en skärm och ett tangentbord. 
Medan Rebecca Black, en harmlös och spoiled tonåring, måste offra sin skolgång och bevakas för att hon lade upp en dålig sång utan någon som helst hets mot någon - den har fan inte ens någon handling. Vad är det här för sjukt samhälle?

Jag avskyr också Rebecca och hennes fåniga och dåligt producerade låt av hela mitt hjärta, men jag skulle aldrig någonsin drömma om att hota henne för det.


     

Kommentarer
Postat av: Siri

oh helt rätt dära. Varför skulle man vilja, seriöst döda henne? det är helt sjukt! Tycker att man kan skämta om henne, men att hata och vilja döda? Smått överdrivet.

2011-11-17 @ 21:16:37
URL: http://akabob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0