Nyanyan

Jag har blivit frälst.

Det är fanimig inte varje dag. Det är ju inte precis så att man allt som oftast blir lite vardagssvennefrälst på en höft. Och jag hatar vanligtvis folk som försöker frälsa mig.
Ni vet, man sneddar över plattan en vanlig dag och blir ragead av av någon outhärdligt blid och vänlig eldsjäl som andäktigt säger "du vet väl om att Jesus älskar dig?" med tindrande ögon och halvflinten gnistrande i aftonsolen. 
Och jag som verkligen inte tror på någon gud av något slag vet inte riktigt hur jag ska reagera. 
Det slutar med att jag piper något om att jag faktiskt sjunger i en kristen kör och får som belöning för detta genomtänkta yttrande en lång och rungande passionerad föroläsning om vilken hyvens grabb Jesus är.
Det gäller inte bara religion heller. Även filmer, musik, konst, artister - rubbet. 
Ester, lyssna på det här, det är precis din stil, blajblajblaj.

 

För jag är helt fabulöst obstinat.
Men nu har någon lyckats. The one and only, the man woman, the myth, the legend Nelly.
Tumblr är mitt nya hem och det går inte att förklara fantastiskheten i hela konceptet. Bara... gå in och låt det skölja över dig.

Kriterier som underlättar för tumblr:ande människor

- Singel
- Socialt missanpassad light
- Humor som överstiger det mesta
- Tycker om 1) katter och 2) Harry Potter
- Har en fetisch för brittiska accenter


www.tumblr.com 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0