Sådana skäl

En helt nyskriven dikt. Puss!




tur att jag mötte dig säger du

ja det är klart att det är tur att vi möttes

du är ju min enkelbiljett från Nowhere Town

 

jag har ingen

du har ingen

klart det blev vi som tillsammans

hade ingen

hade inget alls

hade inget gemensamt

 

du vet att jag inte Älskar dig och jag vet att du inte Älskar mig heller

du tycker bara att jag är snygg på långt avstånd

typ Mariatorget-Ropsten då är det lagom

det enda som är vackert med dig är dina ögon

ibland är dom t.o.m. så fina att jag för några sekunder glömmer

alla dina andra jävla fel och brister

som gror som damm under telefonkataloger

de blir fler ju mer man tittar bort

 

vi ligger aldrig under köksbordet bland smulorna

och tittar på varandra av oförklarliga skäl

vi gör nästan inget av sådana skäl

jag är bara bitter och du har ingen själ

du är varken underbar eller fantastisk

så sånt biter inte på oss

inget biter på oss men det är inte för att

vi är starka tillsammans för vi är inte starka tillsammans

vi är bara svaga i grupp du å jag

 

jag tänker aldrig gå några promenader

och jobba halsen rivig och blodig

och tänka på dig hela tiden

i din iPod som du har snott finns inga sånger

som får dig att drömma om mig

jag är 100 % på det

du lyssnar förresten på förjävlig musik

vet att du hade sagt samma sak om mina Spotifylistor

om vi överhuvudtaget kunnat prata

 

vad gör vi ihop egentligen?

du har inget med mig att göra

du vet att jag inte Älskar dig och jag vet att du inte Älskar mig heller

vi slösar bara tid och åkremsor på varandra

du bryr dig inte om mitt liv

du klagar inte ens när jag bitchar jag tror inte du förstår mig

själv är du obegriplig för mig

jag har aldrig sett mer av dina kvarter

än din fula port med ett nummer på sned

 

men vi har ju förfan bara varandra

tills vi hittar något bättre




Ester 2011


Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow, jag blev så inspererad att jag gick all in och gjorde en melodi till den. You are so good!!^^

2011-11-17 @ 22:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0