Ny kategori: YES! & NO!



Yes! idag blir sockor. Jag älskar det! Eftersom mina fötter lever i villfarelsen att de är någon slags fiskar och följdaktligen måste anpassa sin exakta temperatur efter omgivningen brukar de vara ganska frusna större delen av året. (Ja, det var en smygpik till dig, svenska skitväder.) Sockor is the new tofflor för mig. Tofflor är förresten ganska oattraktivt, medan sockor har en charm och specifik sexighet som är svårt att sätta fingret på. Och de funkar bra till kängor istället för typ benvärmare. Är man varm om fötterna räcker det rätt långt har jag för mig. 

  




No! är en jävla massa grejer, men just nu min gitarr. Så här är det: jag kan under inga omständigheter spela gitarr alls. Inte ens Smoke on the water.
Men, eftersom jag faktiskt har planer på att hålla på med musik torde det vara ganska bra att kunna spela ett instrument och där är gitarren given trots sin enorma irriositet. Jag talar förstås om dessa eviga singer/songwriterserna som dimper ner framför webcamen och med enormt allvar och stor precision levererar en version av Hallelujah så smörig att man kreverar.
Okej, ämnet alltså. Vi råkar ha en gitarr hemma, en skolgitarr typ. Men eftersom den anlände till denna barnfamilj i ett ganska tidigt stadium så är faktumet att den är rejält misshandlad ganska självklart. Den behöver dammas av och strängas om samt stämmas ordentligt. Vilket betyder att jag måste vänta ytterligare med att tonsätta Damm och Vad rör det dom. No me gusta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0