Måla hela världen lilla mamma

Läser i tidningen om tapeter. Läser om 60-talstapeter och tapeter från 1890.
Alla är fina utom 50-talstapeten. Den är skitful - blå, ljust pissgul och grå i obskyra bubbliga mönster.

Nu undrar jag lite. Hur hade vår värld sett ut om vi följde inredningsmodet lika slaviskt som vissa följer klädmodet?
Ovanför den här artikeln står i marginalen på tidningen att nu i vår ska det bli inne med "smutsiga pastellfärger" på väggarna. Grått och beige och lite äckelrosa, typ. Mysigt va? Det är ju en bra lösning. För då kan vi ju leva i misär TROTS att vi har råd med fina tapeter. <3
Jag undrar om det faktiskt finns någon tapethitler i vårt avlånga land. Med all säkerhet är svaret ja. Det måste det ju finnas. Frågan är: blir denne tapethitler då fullständigt bindgalen varje år så fort det kommer nya modefärger, ragear till affären och målar om hela huset i rätt nyans?

Eller?

Sen har vi ju alla olika smak. Vissa kanske tycker att det är hett med väggar i smutsig pastell.
Våra förra grannar gillade lilarött, ärtsoppsgrönt, äggtoddy och ilskna plommon. Jaha, det var ju bara att måla hela lägenheten vit. 
Mitt eget rum är apelsingult. Det har funkat i fem år. Ingen har kommit och gnällt över att mina väggar är ur tiden.
 

 

Kommentarer
Postat av: kikki

jag tror att om det finns en tapethitler lever denna ensam, för vem fan orkar med någon som varje ny säsong ska dra upp nya tapeter? det är ett fasligt jobb.

2011-11-19 @ 12:40:51
URL: http://sprayh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0