Ljus pärlblond

Your image is loading...

Jag sa ju att jag har färgat håret. Det är inte värsta grejen men here it is. WOHAA, ÄNNU MER GULHÅRIG. TJOTTAFLÄNG I LINGONSKOGEN. (Ja, jag är en smula sömning.)

Precis som alla andra vanliga människor med naturligt ljust hår får min kalufs en råttfärgad nyans när det lider mot höst. Jag avundas folk med mörkt hår det, att behålla samma hårfärg året om och slippa behöva se ut som en vanskött och väldigt gammal katt så fort det blir lite mörkt ute.

Nu har jag lightat upp håret litegrann med hjälp av en L'òreal-hårfärgningskräm med det bajsnödiga namnet "light pearl blonde". Det känns faktiskt bra, trots att jag egentligen tycker att mitt hår i sitt naturliga hysteriska tillstånd är helt okej. MEN barret är inte pärlblont. Veronica Maggio är pärlblond. Jag är närmare "osaltat bregott" om ni kan föreställa er det.
Vilket är ganska likt sommarkulören, så det lär inte bli någon ful utväxt tack och lov amen.  

Vips, där fick vi till ett helt inlägg om bara mitt hår. Jag upphör sannerligen inte att överraska mig själv. 
Puss på er, mina apor.

   

Kommentarer
Postat av: Jill

woooh vad fin du är :D

2011-11-04 @ 20:57:44
URL: http://glitteryspaces.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0