Down in the river to pray



Nu är det första advent och det snöar inte, men likförbannat gick dagen. Vaknade hos Saga i hennes förfärligt trevliga bäddsoffa, anföll stadiet av hopplöshet på min skalle med torrschampoo, kramade min fina kompis och tog tunnelbanan hem till min lilla oas där jag skuttade in i duschen.  
Sedan flaxade jag till kyrkan och höll adventskonsert med kören.
När man inte sjunger sitter man på stolar bakom gradängerna = en jävla massa rumpor i olika storlekar, vickandes i takt till hurtig gospelmusik skymde ens fria sikt ut mot publiken.
I övrigt var det ganska trevligt. Jag åt till exempel en lussebulle som var pimpad med kladdiga russin. Kan de (vilka de nu är) som massproducerar lussebullar aldrig fatta att det bara ska vara TVÅ russin på lussebullar, ett på varje snirkel!? Ska det vara så himla svårt?

Nu är jag hemma och har bakat pepparkakor i olika former, har en massiv plan på att skriva politiska budskap och låttexter på varenda liten gubbe, cirkel, ängel, hjärta och davidsstjärna jag kan komma åt när det blir dags för glasyren. Kan knappt bärga mig! Nu saknas bara lite snö I DECEMBER så blir det här skitbra.

Vi hörs imorrn.



  


Kommentarer
Postat av: Annie

Neeej ingen snö!!

2011-11-28 @ 18:27:08
URL: http://tyypangelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0