Nähepp



Meeen tillslut fick jag spader
På alla små pappershjärtan
Så jag sorterade dem i högar

Ett hög ett
Dom som handlar om honom
Och hög två
Eh tja dom som inte gör det

Meeen tillslut kom jag fram till att
Alla dikterna handlar om honom
Mer eller mindre liksom
Vare sig han vill det eller inte
Och Maggio tog i från tårna;
Grämde sig ur mina hörlurar

Det handlar om dig
Det handlar om dig
Alla mina låtar om dig

Jag himlade åt ingen särskild och
Kom på mig själv med att bli
Sådär som man inte ska vara
Jag har tillåme en likadan tröja som han
Fast den är för liten

Meeen tillslut måste jag väl inse det själv
Att jag inte riktigt kan tämja
Pappershjärtan
Eller riktiga hjärtan



Ester 2011


Kommentarer
Postat av: Anna

Ester! Jag dör vad bra! Du är en jävla begåvning, jag är helt mållös. Fyfaaan vad bra!

2011-07-25 @ 19:11:39
URL: http://annaantecknar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag älskar den här dikten!! Får jag använda den som tema på lite saker jag ska sy? Du får självklart säja nej, men den är helt fantastisk! Jag vill ha din hjärna (Lite creepy, jag vet), så att jag också kan skriva som du gör!

STOR kram^^

2011-08-03 @ 19:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0