Jul, jul, strålande jul



Smörig julmusik. Pappa ropade över "Last Christmas" att jag lyssnade på mjäkig musik. Såklart, det är ju jul. Den här månaden står jag ut med Train, Vikingarna med barnkör, Bieber, Carey och Sinatra. Det hör till. Strååååålande stjääää-ääää-rnaaaaah.



Min vinterjacka. Inte det mest attraktiva plagget, men det känns som att vira in sig i ett täcke av mjuka små moln och vara förevigt skyddad mot väder och vind när man går ut.



Ifyllda ögonbryn. Tycker att det är ännu finare när det är vinter av någon anledning - det är en snygg och personlig kontrast mot blek vinterhud. Inspirationen hämtade jag från Kikki, som brukar måla sina ögonbryn nästan svarta och har illrött läppstift till. Eftersom jag är ljushårig tycker jag inte att svarta ögonbryn är så fint på mig, så jag fyller i dem med en ögonbrynspenna för blonda ögonbryn istället, men sådant bestämmer man ju själv.




Snöblask. Med risk för att låta som världens gnällpotta, men faktiskt. Vi bad om snö, och vi fick typ baksmällesnö. Vad fan är det? Lite halvdan snö. Snöblandat regn.
Ni vet när man tar en genväg, inser att man måste vada genom en isvak 12x16 meter för att komma fram och inte orkar ta en annan väg. Och så har man hälstrumpor. Och uppkavlade jeans (eftersom man inte fattade att det faktiskt snöade). Och så får man sätta ner fötterna försiktigt som en nasse bland ungvänstermänniskor för att inte få slask i skon. Gud ska veta att det är det värsta som finns. 


Snälla tomten?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0