Angående sprattelgubbar



Jag älskar insändarsidor i tidningar, det är en liten fetisch jag har. Speciellt när galna Britt eller förnuftige Karlsson får sitt ord sagt har jag väldigt roligt åt dem.

Och nu har de i Södermalmsnytt en het debatt om huruvida män ska tillåtas sitta med benen brett isär på tunnelbanan. Det verkar komma strax efter Slussens ombyggnad på prioritetslistan.
Jaha. Vad ska man säga?
Ingen kan väl hindra någon från att sitta på ett speciellt sätt. De upprörda männen som kommenterade det här var dessutom väldigt noga med att påpeka att deras ädlare delar lätt kunde överhettas och komma ikläm (tack för informationen) om de satt med ena benet över det andra. Jag är ju inte man, så jag vet inte, men de har säkert rätt.
Grejen är att det inte handlar om att behöva sitta med ena benet över de andra och klämma ihop sina undersåtar till små paket. Det handlar om att det faktiskt ser rätt slafsigt ut att halvligga över en halv tunnelbanevagn som en sprattelgubbe. Det har inget med vem man är att göra, det skulle vara lika fult om en tjej gjorde det. Det skulle dock förvåna mig om det hände eftersom tjejer tyvärr inte tillåts ta lika mycket plats som killar.

Nu ett hett tips: bara sitt med benen i lämplig vinkel, killar. Det är inte svårt. Jag kan omöjligt tänka mig att majoriteten av er har en schnauzer med behov av de tre rum och kök som får plats mellan era ben. Låt saker flöda fritt, se till att inget... mosas, men se också till att grannen bredvid får en vettig rövarea. Och att grannen mittemot inte tror att ni antyder nåt. Sedan om ni har hela fyrsätet för er själva kan ni leva i en fri värld och göra som ni vill. Det bryr ingen sig om utom tvättäkta ribbingkärringar och alla skiter faktiskt högaktningsfullt i dem även om de tror att de är hyfsdrottningar i tunnelbanor.

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0