Skor

Idag hade jag Nellys schnygga skor på mig igen. En timme i alla fall, tills Anna (med nyfärgat hår, fett snyggt) rusade på mig och ville prova. Sedan stolpade hon runt lite ovant i några minuter innan det så kallade "klacksko-modet" inföll. Det är då man kan gå rakt utan att svaja på benen, ta långa steg och är allmänt immortal.
Sen ville hon liksom inte ta av dem (förståeligt) så jag klev helt sonika i hennes lackade mörkgröna Docs.
Och kände mig ungefär såhär.



HERREGUD VAD BEKVÄMA DE VAR, DET VAR JU HELT SINNESSJUKT.
Vandrade omkring i dessa små himmelriken av fashionabel komfort resten av dagen och kände mig nästan besviken när vi var tvugna att byta tillbaka. (Men bara nästan. Nelly's skor är fortfarande grymma på en level som är helt dum i huvet.)
Jag ska nu starta en kampanj med dunder och brak här hemma för att införskaffa ett par egna Doctor Martens. Det skall antydas övertydligt fram till jul att skorna är både bekväma och ekonomiskt försvarbara eftersom de håller typ hur länge som helst. Sedan ska jag äntra affären vid Skrapan till tonerna av Händel Messiah.

Jag ska nämligen vara cool när jag börjar i gymnasiet var det tänkt. Vi får se hur det blir med den saken, illusionen lär väl krossas så fort jag börjar... öppna munnen och röra på talorganen. Men har jag ett par Doc's är jag fan på god väg.



Y U so incredibly beautiful!?



Kommentarer
Postat av: Annie

Usch jag hatar mina, man känner sig så okvinnlig och klumpig i dem! :/

2011-12-02 @ 19:40:42
URL: http://tyypangelika.blogg.se/
Postat av: Annie

Hej, förlåt för min kommentar det var jätteonödigt av mig att skriva den så ta det inte personligt, har haft lite PMS hela dagen..:/

2011-12-02 @ 23:18:20
URL: http://tyypangelika.blogg.se/
Postat av: Martina

Eh Annie. Tacksamhet är en dygd.

2011-12-03 @ 19:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0