Ett päron i vår gran



Håller på att sammanställa en asfin jullista till er som faktiskt läser den här zkiten, men blogg.se bestämde sig för att totalt facka ur så det går sådär. I am workin' on it.

Jag tar helt enkelt efter Nelly. Tio julfakta om mig:

1. Jag går för det mesta all in med röda kläder, stickade sockor och diverse luvor och glitter kring jul.
2. Min önskelista är på tre ytterst formella sidor. Med tillhörande bilder.
3. Jag lyssnar på svindålig julmusik samt Ted Gärdestad såhär dagarna innan le afton.
4. I vår julgran hänger det både päron, coctaildinousarier och jesusbarnet i ett nötskal. OBS, ej metaforiskt.
5. Min familj får uppenbart krupp och börjar spela Frank Sinatra om jularna, vilket aldrig händer annars.
6. Pappa brukar skriva till "diskställ" i min önskelista med ett desperat försök att härma min handstil.
7. Mamma blir plötsligt pepparkakshushitler. Hon bakar och sätter ihop huset (eller borgen vissa år) och vi får hjälpa till att göra istappar och slänga nonstops på taket. I huset bor en ullfingerdocka, en tomte vid namn Tunten. 
9. Jag och mina systrar vägrar att fira jul någon annanstans än i stan. Bortskämda jävlar, men man ska ju vara i i city bland alla ljus och tjuriga stressade människor och fira. Det hör till.
10. Våra pepparkakor har bland annat formerna av stridsvagnar och ballerinor. Fett alternativ, yao.


Ett päron i vår gran. (Därav titeln)


Kommentarer
Postat av: FLYING LIONS

sv: Hahah usch jag borde lära mig det där snart hehehe

2011-12-21 @ 17:21:52
URL: http://flyinglions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0