Christmas Cats



Nu ska jag berätta vad som hände mig häromdagen.

Precis som alla julfanatiker och jinglebellsnördar har jag satt ihop en Julspotifylista. Såklart. Den här listan innehåller halkigt smöriga låtar och artisterna är allt från Sinatra till Vikingarna. Till och med Bieber har sin lilla plats där, jajamänsan.
Så jag porrsurfade alltså omkring lite på Spotify för att hitta utfyllnad till denna kavalkad av tingeltangel och kom på att All I Want For Christmas (Is You) ju är en given jullåt. Jag orkar inte riktigt med Mariah Carey, följdaktligen söker jag upp en version som verkar lämplig, några som kallar sig Christmas Cats. Ja, jag tänkte på jazzkatterna i Aristocats så det kändes bra. 
Men. Vi kan ju alla låten. Vi väntar in det långa introt och sedan vill vi höra en långsam, wailande gospelstämma som innerligt inleder med

I don't want a looot for Christmas
There is just one thing I neeeeed
I don't care abooout the preseeents
Underneath the Christmas treeeee
I just want you for my o-öu-who-wn
More than YOOOU could eveööerr kno-ow
Make myyy wish come true
Aaall I want for Christmaaaas is YOOOOOOUH

men onej, ingen wailande gospelstämma för mig. Christmas Cats var bokstavligt. Istället för en kvinnoröst hördes... tja, kattmjau. I olika toner. 
Har ni sett Monty Pythons sketch med karln som bankar ihjäl möss?
Så lät det. Kolla själva. Frågan vi ställer oss idag: vem gör sådant? Skivbolag med för mycket pengar? Skivbolag med för lite pengar? Crazy Cat Lady? Har hon suttit och klämt på sina katter i takt med musiken i en liten studio någonstans?
Först var jag lite chockad. Men sedan tänkte jag



För det måste ju vara amerikanerna. Igen.   


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0