Väldigt långt

Det är kväll nästan natt och snart morgon igen

Om jag går
Om jag går väldigt väldigt långt
Väldigt snabbt
Längs med flera hundra gator
Utan att andas tillräckligt mycket
Till dess knäna smärtar
Fötterna bultar
Och skjortan klibbar kring armar och bröstkorg
Blodet dunkar i öronen
Pulsen dansar över kinder likt taktfasta trumslag

När jag inte hittar hem längre
Utan måste ta tunnelbanan tillbaka
När ögonen släpper och suddar ut ljusen
Mot gränserna i mörkret
När det enda som återstår verkar vara
Himlen




Då kan jag nästan känna dina rörelser i samma mark




Ester 2011

Kommentarer
Postat av: Josefin

mycket fint skrivet

2011-08-28 @ 21:54:50
Postat av: Anna

Herregütt, jag blev andfådd av att läsa den där dikten. Jag är imponerad, mycket!

2011-08-28 @ 23:37:22
URL: http://annaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0