Snart ere jag som e kung



Sitter och researchar namn här. Till prinsessparets lilla unge som beräknas till mars. Bara för att jag är barmhärtig och tycker att barnet kan skonas med ett namn som han/hon är lite ensam om. Har givit upp rätt-i-tiden idén eftersom den sög.

Esters tuffa namnförslag som smäller bra mycket högre än Desirée och Gustav.

I HÄNDELSE AV POJKE:
Quentin
- bara för att det är genuint awsome och utan någon egentlig betydelse. Och för att Quentin Blake är en av världens bästa illustratörer.
Xerxes - för att det är spejsat och innehåller två x, vilket inte många namn kan skryta med.
Assar - nordiskt namn som kommer av Anaswar, vilket betyder "den som svarar". Föregå med gott exempel för farfar kungen, pöjk.
Natan - hebreiskt namn som betyder "gåva". Lite fint tycker jag.
Hardy - engelskt ursprung, betyder "stark vän". Jag tycker att vi aktivt undviker en regent som heter något i stil med "härskare" eller "gud" eller i värsta fall en kombination av dessa två. Och Hardy Bernadotte är så jävla grymt att jag typ inte vet vart jag ska ta vägen. Bravo, Ester! 
Simba - betyder "lejon" på swahili. Bara najs liksom.


I HÄNDELSE AV FLICKA:
Gurli -
persiskt namn som betyder "ros". Det är stört sött!
Xena - krigarprinsessan. Nämen det är också grymt spejsat.
Quendresa - se föregående. Tänk er; "och här är prinsessan Quendresa Bernadotte av Sverige". Hon ska ha ett stört långt mellannamn också. Quendresa Regina Henrietta Jacqueline Konstantia Bernadotte är jag lite svag för i nuläget.
Pamela - kanske inte finaste namnet men det betyder "allt igenom hederlig" och gud ska veta att det kan vi behöva där borta bland kungligheterna. Och så kan hon kallas Pam, vilket är ganska snyggt.
Aimée - är franskt och betyder "älskad". Feint.
Wenche - tyska, betyder "lilla flicka" och det var så gulligt att jag dog. Lite i alla fall.
 

Men alltså det här är ju mina förslag. Har någon av de tjugo trogna läsarna några bättre/mer spejsade/konstigare?



Kommentarer
Postat av: pelle

"Heeey! I'm Pam and I'm the effing queen!"



Gillar't!



Och mate, spank you! Vilket grymt fjäsk du kom med då, gillade det!

2011-08-22 @ 21:05:31
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sandra

tack :)

nejdå, tycker den var söt.

2011-08-22 @ 22:14:05
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Nelly

Pippilotta Victualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Bernadotte.



Eller Ninja-Petter. Bitches love Ninja-Petter.

2011-08-22 @ 23:03:56
URL: http://frokennelly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir man döpt till Hardy kommer man behöva utstå oavbrutna penisskämt livet ut. Ungefär som att döpa en flicka till Vajayjay.

2011-08-28 @ 01:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0