Sqircle



\left( x - a \right)^4 + \left( y - b \right)^4 = r^4

Okej, ni kan läsa i Annas blogg om ni vill ha mer detaljerad info samt ett "gott skratt" (fulaste. uttrycket. ever.) men i korta drag går historien såhär (detta hände igår morse):

Jag kommer in i klassrummet och känner mig glad över att träffa lite folk och ganska rejält deppig över att sommaren är slut, sam-estetlinjen (MIN LINJE!) är borttagen från gymnasieprogrammet så att jag numera famlar i mörkret med ögonskadande skitstor ficklampa efter något som skulle passa mig och för att jag inte är underskön etc etc.
Jag går i litteratur och dramaprofil, förkortat LD, och har börjat nian. 9LD helt enkelt.
Men nu står den ovanlig bokstavs/sifferkombinationen k9:LD på tavlan. Jag tycker att det låter som ett livsfarligt vapen, men det är tydligen mitt arbetslag numera.

Ja, vi har ett nytt arbetslag som av a bunch of reasons inte kan heta endast LD längre. Gissa vad K står för?
Kvirkel. Jag är råseriös. Vet ni vad en kvirkel är? Näh, det låter som ett exotiskt litet urknark eller något som finns i ens tarmar. En kvirkel är en geometrisk figur.
Sjukt roligt ord, kanske för att jag har den typen av märklig humor. Jag kommer följdaktligen typ aldrig kunna ta mig själv på allvar. Jamen tänk er

Ester: *anlägger seriös min och sträcker fram handen som är vinklad helt korrekt i förhållande till den andres hand* Jag heter Ester och hör till arbetslaget Kvirkeln. Trevligt att råkas.

Håhåjaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0