... Rullgardina Krysmynta Efraimsdotter Långstrump.



Och juste. Vickan är ju gravid. Trots antirojalismen i mitt bröst kan jag säga grattis, av den simpla anledningen att det gör man när folk väntar barn. Vanlig artighet. Gäller även om "folk" innehar en jävla massa slott och i princip räkmackar sig genom lifvet. Viktoria är trots allt den jag bäst tycker om i denna märkliga lilla familj ifall jag måste välja.  

Så grattis Vickan, grattis prins Daniel, grattis knugen och drottningen. Döp bara inte ungen till nåt mossigt gammalt kunganamn, då tar jag tillbaka allt. Ska sätta mig och skriva en lista på fina namn som funkar i samtiden. FUNKAR i SAMTIDEN = mars 2012, okej?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0